Navigation | Seiteninhalt | Zusätzliche Informationen

Seiteninhalt

ITB Deep Dive Sessions 3

Kategorie
Deep Dive Sessions

Datum
6. März 2020

Zeit
11:00 - 16:45 Uhr

Ort
CityCube Berlin, Cube Club

Intensiver fachlicher Austausch mit fachkundigen Experten im kleinen Kreis. 

Tagesmoderation:

Prof. Dr. Jürgen Schmude, Lehrstuhl für Wirtschaftsgeographie und Tourismusforschung, Ludwig-Maximilians-Universität München, Präsident, DGT e.V.

Veranstaltungen

Key Insights:

  • Unpack the Four C’s of Communication and how they manifest into three desirable results that benefits brands and audiences together.
  • Create content that adds value to your audiences – rather than adding to the noise of social media feeds.
  • Video and voice are today’s dominate mediums for messaging, yet they are underutilized by most brands and agencies.  

Takeaways:

  • How to use different types of content to capture attention and drive engagement with your audience.
  • Understand the differences between social media posts and stories, or snaps and TikToks, and when to use them.
  • Know which mobile apps and tools you can start using immediately to create videos, voice, and personalized content. 

Die Session findet auf Englisch statt! 

Referentin:
Lauren Teague, Digital Native, Strategist, Speaker

  • Sprache als die Mensch-Computer-Schnittstelle der Zukunft.
  • Wie steht es um die Potentiale in der Reisebranche?
  • So funktioniert Voice Commerce bei der Hotelzimmerbuchung. 
  • Was sind die Vorteile? Und wie schaffen wir Akzeptanz beim Kunden? 
  • Lessons learned von Prizeotel. 
  • Tipps für ein zielführendes Dialog-Design. 

Die Session findet auf Englisch statt! 

Moderation:
Steffen Hohl, Managing Director, Yeahmazing

Podiumsgäste:
Dr. Aljoscha Burchardt, Deputy Site Director, Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz (DFKI)
Tim Kahle, Gründer & Geschäftsführer, 169 Labs
Constantin Rehberg, Chief Digital Officer, Prizeotel

  • Former senior Search Quality Googler and SEO expert Kaspar Szymanski explains why there are no algorithmic penalties, why travel sites fail in search and how to avoid Google SERP disasters.
  • Learn about the difference between Google algorithms and Google penalties.
  • How do they interlock and impact travel websites?
  • And how to deal with perceived and real threats stemming from both?
  • Open audience Q&A at the end: all Google Search and SEO questions are answered live!

Die Session findet auf Englisch statt! 

Referent:
Kaspar Szymanski, SEO-Expert, former Google Search Quality Team Member, SearchBrothers.com

-In Kooperation mit DER Touristik und mascontour-

  • Top-aktuelle Studienergebnisse: Einstellungen zum Klimawandel und Reiseverhalten von Millennials
  • Welche Bedeutung hat das Reisen für die Reisenden von morgen?
  • Beeinflusst die aktuelle Klimadebatte das Reiseverhalten der Millennials?
  • Haben traditionelle Tourismusangebote noch eine Zukunft?
  • Wird sich der Boom beim Flugverkehr und bei Kreuzfahrten fortsetzen?
  • Branchenprofis diskutieren über künftige Herausforderungen bei der Produktentwicklung im Tourismus

Impulsreferat:
Matthias Beyer, Founder and Managing Director, mascontour GmbH
Ulrike Braun, Head of Corporate Responsibility, DER Touristik Group GmbH

Moderation:
Matthias Beyer, Founder and Managing Director, mascontour GmbH

Podiumsgäste:
Gabriela Ahrens, Senior Director, Sales, Lufthansa Group
Lucienne Damm, Senior Environmental Manager, TUI Cruises

  • Wie wird Cradle to Cradle in der Hotellerie umgesetzt?
  • Wie können Hotels klimapositiv gebaut werden?
  • Welchen Nutzen bringt der Baustoff Holz für die Hotellerie?
  • Wie können auch Hotels als Materialbanken genutzt werden?
  • Wie sehen die Hotels der Zukunft aus – wie können sie mehr als „nur“ nachhaltig sein?

Einführung & Moderation:
Nora Sophie Griefahn, Geschäftsführende Vorständin, Cradle to Cradle NGO
Tim Janßen, Geschäftsführender Vorstand, Cradle to Cradle NGO

Podiumsgäste:
Dipl.-Ing. Jörg Finkbeiner, Geschäftsführer, Partner und Partner Architekten
Ing. Dr. Erwin Thoma, Gründer, Thoma Holz GmbH

C2C

  • As the climate emergency unfolds and the 2030 deadline for the Sustainable Development Goals passes, Euromonitor International asks what will the future of travel be in 2040?
  • Join us to fast forward to the future to consider the potential impact of drivers like geopolitics, demographics, technology, sustainability and consumer values on destinations and travel brands. 
  • Assessing the impact of megatrends also helps to take a long term view of potential disruptors to the status quo.  
  • What will consumers of 2040 look for in travel experiences? How will the path to purchase change and where should suppliers focus their efforts? How will lodging, transport, distribution and payments change in terms of customer experience and service delivery? 
  • Euromonitor International will pose these bold questions to help steer a path through the unknown by focusing on what is more certain.

Die Session findet auf Englisch statt! 

Referentin:
Caroline Bremner, Head of Travel Research, Euromonitor