Navigation | Seiteninhalt | Zusätzliche Informationen

Seiteninhalt

Eventsuche

Suchergebnis (6 Treffer)

04. März 2020

eTravel World

Die Größe und Zukunft des asiatischen Reisemarkts

04. März 2020
12:00 - 12:30 Uhr

Halle 7.1b, eTravel Lab

  • Asien ist der größte Wachstumstreiber der internationalen Tourismusindustrie
  • Steigende Kaufkraft und technologische Innovationen haben das Reiseverhalten verändert
  • Führungskräfte aus verschiedenen asiatischen Ländern berichten, wie sie sich auf die wandelnden Bedürfnisse der unterschiedlichen Reisenden einstellen

Destinations

Better City Life through Smart Tourism

04. März 2020
15:00 - 15:45 Uhr

CityCube Berlin, Saal A1

  • How to create a competitive advantage for attractive and livable urban destinations
  • The disruptive power of mobile applications, technology, big data, augmented reality and new social media bears a lot of chances for destinations and tour operators to create a new visitor experience.
  • Becoming a smart urban destination requires a well thought and integrated approach.
  • The World Tourism Cities Federation (WTCF) has just recently released the “Global Report on Smart Tourism in Cities” sharing the results of a comprehensive research on smart tourism in urban destinations.
  • This panel aims at providing a platform for learning about the outcome and conclusions made in the WTCF research.
  • At the same time, it intends to give all stakeholders a stage to share their experiences in implementing smart initiatives and use technology as a tool to create extraordinary experiences and enable visitors to better enjoy their stay in a destination.

05. März 2020

Wellness

Touristischer Gesundheitsmarkt in Sri Lanka: Ayurveda als Umsatzgenerator

05. März 2020
11:00 - 11:25 Uhr

CityCube Berlin, Saal A1

Wellness

Wellness Real Estate Development

05. März 2020
12:25 - 12:45 Uhr

CityCube Berlin, Saal A1

06. März 2020

Destinations

Chinese Social Media: Wie man chinesische Outbound-Touristen anzieht

06. März 2020
12:00 - 12:45 Uhr

CityCube Berlin, Saal A4/A5

  • Chinese Social Media and their influence on the travel industry.
  • How to promote destinations on Wechat, Weibo, IQIYI, Tik Tok (Douyin) and others.
  • The big shift from search advertising to content advertising and influencer marketing.

Optionen