Navigation | Seiteninhalt | Zusätzliche Informationen

Seiteninhalt

Veranstaltungsdetails

ITB Deep Dive Sessions 1

Kategorie
Deep Dive Sessions

Datum
4. März 2020

Zeit
11:00 - 17:45 Uhr

Ort
CityCube Berlin, Cube Club

Intensiver fachlicher Austausch mit fachkundigen Experten im kleinen Kreis. 

Tagesmoderation:

Prof. Dr. Anna Klein, IUBH Internationale Hochschule München, Vizepräsidentin, DGT e.V.

Veranstaltungen

  • The 4th Mekong Tourism Forum at ITB Berlin focuses on Visual Storytelling and Film Tourism, bringing the highlights of the recent Asia Destination Film Forum in Bangkok to ITB Berlin. 
  • Today, tourists are more experienced and are looking for new destinations and new experiences. 
  • Numerous films have inspired millions to visit destinations. Especially in recent years, there has been a growing phenomenon that tourists visit destinations featured in films and user-generated social media video clips. 
  • Learn how to celebrate sustainable tourism promotion and marketing via inspiring visual storytelling. 

Die Session findet auf Englisch statt! 

Moderation:
Daniela Wagner, Director for Europe, Middle East and Africa, Pacific Asia Travel Association (PATA)

Podiumsgäste:
Rob Holmes, Founder & Chief Strategist, GLP Films
Nick Ray, Author, Lonely Planet, Producer & Director, Hanuman Films Cambodia
Jens Thraenhart, Executive Director, Mekong Tourism Coordinating Office

  • Saudi Arabia’s tourism offering and growth strategy
  • The opportunity – for businesses, for tourists, for Saudis
  • Inclusive growth – building tourism ecosystems that empower communities
  • The role of international partners such as Lonely Planet

Die Session findet auf Englisch statt! 

Moderation:
Andreas Stopp, Leiter Journale und Medien / Reise, Deutschlandfunk

Podiumsgäste:
W. Bryon Broich, CFO, Lonely Planet
Fahd Hamidaddin, Chief of Investment, Strategy & Tourism Marketing, Saudi Commission for Tourism & National Heritage (SCTH)

  • How to capture travelers´ attention. 
  • Find out what makes videos on YouTube stand out and how they are different from traditional TV content. 
  • In this masterclass, we´ll share the latest insights and best practices on how to create successful content for YouTube, home to over 2 billion monthly logged-in people.

Die Session findet auf Englisch statt! 

Referentin:
Julika Gohla, Video Lead Creative, Google

  • Impact Tourism is a community based travel experience where the traveler gets to experience the rich culture and heritage of a region in addition to positively contributing to the development of the host communities, thereby leaving behind a legacy of their journey.
  • This form of tourism creates new destinations for the lesser known regions of the earth, bringing direct economic benefits through the travelers visiting the area. 

Die Session findet auf Englisch statt! 

Impulsreferat:
Jaideep Bansal, Chief Operating Officer, Global Himalayan Expedition

Moderation:
Soity Banerjee, Project Editor, Outlook Responsible Tourism Initiative

Podiumsgäste:
Dr. Mario Hardy, CEO, PATA Pacific Asia Travel Association
Fiona Jeffery OBE, Founder & Chairman, Just a Drop
Paras Loomba, Founder & CEO, Global Himalayan Expedition

  • Science Slam: Ein Erfolgsformat auch in der Tourismusbranche.
  • Tourismuswissenschaft gut verständlich, lehrreich, unterhaltsam und kompakt vermittelt.
  • Forschungsergebnisse zu top-aktuellen Trendthemen von drei renommierten Slammern.

  • Christian Benninghaus: “Wer rettet die Welt?”
  • Andreas Kötter: “Kreislaufwirtschaft und Greta”
  • Kathrin Viergutz: “104 Tage warten - Why we love-hate die Öffis

Grußworte:
Prof. Dr. Harald Pechlaner, Lehrstuhl Tourismus, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Präsident, AIEST
Prof. Dr. Jürgen Schmude, Lehrstuhl für Wirtschaftsgeographie und Tourismusforschung, Ludwig-Maximilians-Universität München, Präsident, DGT e.V.

Moderation:
Dr. Julia Offe, Scienceslam.de

Slammer:
J. Christian Benninghaus, Lehrer, Gymnasium Marienthal, Energieberatungslehrer, Landesinstitut Hamburg
Andreas Kötter, Advanced Business Manager T&I, Altran Deutschland
Kathrin Viergutz, Verkehrsingenieurin & wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Verkehrssystemtechnik, Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V. (DLR)

-In Kooperation mit Statista-

  • Digital Tourism: Status Quo und Trends
  • Kundenwünsche zu maßgeschneiderten Angeboten und individueller Ansprache.
  • Best Practice-Beispiele im Tourismus und Erfolgsgeheimnisse von Vorreitern.
  • Was kann die Reisebranche von anderen lernen: Retail – Millennials Shopping Behavior.

Die Session findet auf Englisch statt!

Referentin:
Claudia Cramer, Director Market Research, Statista Research & Analysis, Statista GmbH