Navigation | Seiteninhalt | Zusätzliche Informationen

Seiteninhalt

Veranstaltungsdetails

ITB Deep Dive Sessions 2

Kategorie
Deep Dive Sessions

Datum
5. März 2020

Zeit
11:00 - 17:45 Uhr

Ort
CityCube Berlin, Cube Club

Intensiver fachlicher Austausch mit fachkundigen Experten im kleinen Kreis. 

Tagesmoderation:

Tobias Klöpf, Vice President, Travel Industry Club

Veranstaltungen

  • Pilotprojekt The Wise Dodo Mauritius: Innovative nachhaltige Produktentwicklung, die Touristen begeistert und lokale soziale und umweltrelevante Herausforderungen adressiert
  • Paradigmenwechsel im Tourismus: Positiver Einfluss des Reisens vs. Reduktion negativer Auswirkungen – vom ökologischen Fußabdruck zum Handabdruck
  • Nachhaltigkeit positiv gedacht: Erlebnis und Begeisterung statt Verzicht und Vermeidung.
  • Mit vereinten Kräften ans Ziel: Nie dagewesene Zusammenarbeit von Reiseveranstaltern, Hotellerie, Destinationsagenturen und Politik 

Die Session findet auf Englisch statt! 

Keynote Referenten:
Sören Hartmann, CEO, DER Touristik Group, Touristikvorstand, REWE Group
Hon. G.P. Lesjongard, Minister of Tourism, Mauritius

Moderation:
Andreas Koch, Managing Director, blueContec

Podiumsgäste:
Arvind Bundhun, Director, Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA)
Jörn Krausser, Director Product Management, Indian Ocean & Asia, DER Touristik Deutschland
Deyna Marianen, Commercial and Project Manager, Mautourco Ltd
Daren Moodely, Project Coordinator, Sus-Island Mauritius project, Mauritius Tourism Authority (MTA)

  • Die Tourismuswirtschaft muss nachhaltige und klimarelevante Konzepte liefern
  • Viel zu tun beim Reisen in Zeiten des Klimawandel
  • Wohin soll die "Generation Greta" noch reisen können dürfen – um der eigenen Weltanschauung willen? 
  • Und was ist mit jenen, die auf ein Einkommen im Tourismus gesetzt haben? 
  • Keine Zeit für Ausreden. Innovative Lösungen sind gesucht. Für nichts weniger als die Zukunft des Reisens.

Begrüßung und Einführung:
Claudia Mitteneder, Geschäftsführerin, Studienkreis für Tourismus und Entwicklung e.V.

Moderation:
Andreas Stopp, Leiter Journale und Medien / Reise, Deutschlandfunk

Podiumsgäste:
Álvaro Blanco Volmer, Tourismusexperte
Dr. Susanne Götze, Umwelt- und Wissenschaftsjournalistin, Redakteurin und Autorin
Prof. Dr. Harald Pechlaner, Lehrstuhl Tourismus, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Präsident, AIEST
Petra Thomas, Geschäftsführerin, forum anders reisen e.V.

  • When it comes to booking their holidays people like to take some time to research before committing to travel plans. 
  • It is an ongoing challenge for marketing teams to capture the attention of these undecided bookers. 
  • In this masterclass, you will learn how YouTube can help marketers turn prospects into customers through video ads. 

Die Session findet auf Englisch statt! 

Referentin:
Dr. Michalina Seekamp, Video for Action Lead Germany, Google

- In cooperation with Official Partner Country ITB Berlin 2020 Oman -
  • Establishing itself as the distinctive Middle Eastern destination, Oman has witnessed remarkable transformation in its tourism industry. 
  • Two decades ago, Oman has embarked on a roadmap toward building a modern and yet an authentic tourism destination. 
  • Oman, as a destination, was welcomed warmly by the international industry for many reasons, most importantly its diverse and authentic tourism products and experiences as well as its world-leading record of safety and security. 
  • This session explores international tourism experts and leaders’ opinions and perspectives about Oman’s leading tourism products and experiences. 
  • Hearing from the industry and business representatives what they think about best-selling experiences Oman currently offers and ways to enhance Oman’s position as the essence of Arabian experiences within a fairly competitive and challenging region. 

Die Session findet auf Englisch statt! 

Impulsreferat:
Salem Adi Al Mamari , Director General of Tourism Promotion, Ministry of Tourism, Oman

Moderation:
Dr. Hamed Almuhrzi, Department of Tourism, College of Arts and Social Sciences, Sultan Qaboos University

Podiumsgäste:
Abdulkarim Albalushi, Assistant Director of Sales, W Muscat, Oman
Laurent Recoura, SVP Sales, Oman Air
Ralph Schiller, CEO, FTI

-in Kooperation mit Convention & Culture Partner Russia-

  • Breakthrough startups and innovations dramatically transform the global travel industry.
  • Key to competitiveness: Technological collaboration between major market players and travel tech startups.
  • Novel opportunities for the entire industry on a global scale.
  • New marketplaces and sharing services.
  • Open innovation model in tourism.

Die Session findet auf Englisch statt! 

Moderation:
Tatiana Naumova, Journalist

Podiumsgäste:
Ilya Gusakov, Head of Business Development, MAPS.ME
Natalia Pukhova, Partner Relations Manager, Travelpayouts by Aviasales
Eugenia Strizhkina, Head of the Infrastructure Project Office, RussPass
Egor Yakovlev, Business Development Director, izi.TRAVEL

16:00 - 16:45 Uhr

Time to act is now: How governments and tourism industry can stop plastic leakage into the sea

-In Cooperation with WWF-

  • Every minute a truckload of plastic waste makes its way into the world’s oceans and causes a lot of damage to the environment.
  • But the flood of plastic also comes with the tourists.
  • In the summer months, the increasing volumes of plastic push waste management to its limits in our favorite holiday destinations.
  • The tourism industry is under pressure to act. Holidaymakers don’t want to lie on littered beaches and swim between plastic bags. Sensitive guests urge their hotels and tour operators to change quickly. What answers do they get?
  • But the industry cannot operate independently of its conditions in the country and holiday region.
  • A motivated hotel and tour operator quickly reaches its limits when political will and laws are insufficient. If the overall conditions are not favorable, campaigns and initiatives will fail.
  • Unlike many other holiday regions, the Government of the Balearic Islands are now taking radical action to combat the plastic waste pollution. The hotel sector will be fundamentally affected. Does Mallorca become the model for other tourism destination worldwide?

Die Session findet auf Englisch statt! 

Impulsreferat:
Martina von Münchhausen, Sustainable Tourism, WWF Deutschland

Moderation:
Nicola Koschel, Tourismusberaterin, Sustainable Tourism Consultancy

Podiumsgäste:
Gloria Fluxà, Vice-Chairman & Chief Sustainability Officer, Iberostar
Hon. Miquel Mir Gual, Minister of Environment and Territory, Balearic Islands
Christian Schröder, Qualitäts- und Nachhaltigkeitmanagement, Wikinger Reisen
Martina von Münchhausen, Sustainable Tourism, WWF Deutschland

-In Kooperation mit Futouris-

  • Das Problembewusstsein über Meeresverschmutzung durch Plastikabfälle ist in der Tourismusbranche angekommen.
  • Im aktuellen Branchenprojekt von Futouris arbeiten Mitgliedsunternehmen, Balearen-Regierung und lokale Partner zusammen, um Plastikabfälle im Tourismus zu reduzieren.
  • Wie müssen Prozesse verändert werden, damit weniger Abfall entsteht und dieser nicht nur von Plastik hin zu anderen Materialien verlagert wird?
  • Sind alternative Lösungen für die aktuell genutzten Einwegplastikartikel wirklich nachhaltiger?
  • Wie kann man Mitarbeiter und Gäste aktiv in die Programme einbinden, um sie für einen eigenen Beitrag zu motivieren?

Die Session findet auf Englisch statt!

Impulsreferat & Moderation:
Prof. Dr. Harald Zeiss, Vorstandsvorsitzender, Futouris

Podiumsgäste:
Mike Brauner, Senior Manager Sustainability, TUI Group
Jo Hendrickx, Founder & CEO, Travel Without Plastic
Hansjörg Kunze, Vice President Communication & Sustainability, AIDA Cruises
Karina O’Gorman, Head of CR EMEAA, InterContinental Hotels Group